Seite 5 von 5

Re: Elite: Dangerous - Patches, Updates !

Verfasst: So 20 Dez, 2015 10:19 am
von DerMichl
Moin!
Kann es sein, dass gestern oder vorgestern ein frisches Update rauskam?
...oder hat Steam einfach nur die Elite-Platform aufgefrischt, damit ich für das frische Addon gewappnet bin?
Da meine Englisch-Kenntnisse sehr bescheiden sind, kann ich mit den Steam-Ankündigungen leider nur teilweise etwas anfangen....
Michl

Re: Elite: Dangerous - Patches, Updates !

Verfasst: Sa 26 Dez, 2015 11:49 am
von specialsymbol
Ja, es kam noch ein Update für Horizons und 1.5 raus. War aber nur sehr klein.

Demnächst kommen sowieso wieder mehr Updates, da offensichtlich einige Missionen etwas .. defekt sind (mir wurden von einem "Gut dass ich Sie gefunden habe.." mehrere Milliarden dafür angeboten die aktive Mission abzubrechen)

Re: Elite: Dangerous - Patches, Updates !

Verfasst: Mi 03 Feb, 2016 11:26 am
von Inras
specialsymbol hat geschrieben:Ja, es kam noch ein Update für Horizons und 1.5 raus. War aber nur sehr klein.

Demnächst kommen sowieso wieder mehr Updates, da offensichtlich einige Missionen etwas .. defekt sind (mir wurden von einem "Gut dass ich Sie gefunden habe.." mehrere Milliarden dafür angeboten die aktive Mission abzubrechen)
Das ging mir immer voll auf den Keks mit denen.... vorallem weil es immer die Mission auf Anfang zurückgesetzt hatte. Z.B. kille 10 Piraten... ich habe schon 9 von 10, werde angequatscht und darf von vorne anfangen -_-.
Hab lange nicht gezockt. Ist das mittlerweile behoben?

Re: Elite: Dangerous - Patches, Updates !

Verfasst: Fr 25 Mär, 2016 10:53 am
von big-zeppelin
2.07 patch notes

Dieses Update dürtfe Hauptsächlich für VR-Anwender interessant sein !

Hey guys,

We have a patch coming in this morning. It means there will be scheduled server downtime from 10am and will last between 1-2 hours.

Here are the patch notes.

Enhanced VR support
- Added support for Oculus 1.3 SDK
- Added new VR specific graphics presets (VR Low and VR High)
- Added Hangar main menu background when HMD is present
- Added VR experience demo as a scenario in the tutorials menu
- Added option for SRV to maintain level horizon if player finds motion uncomfortable​ - Please note: This will not be on by default, users will need to select this option to activate it
- Added option for SRV blackout when rolling if player finds motion uncomfortable - Please note: This will not be on by default, users will need to select this option to activate it
- Adjusted VR and panel positions in the SRV
- Improved UI mesh tessellation for rendering the front-end on VR
- Preflight checklist can be completed with just a controller
- Updated various warnings when using Head Mounted Displays
- Crash fix when entering open play with HMD active
- Crash fix when entering CQC with HMD active

Other changes / fixes
- Community Goal top contributor news reports have returned, featuring Commanders from all platforms
- First Discovery tags from Xbox Commanders now display on PC/Mac
- Wanted Xbox commanders can now appear in top 5 bounty local news reports
- Fix a crash in system simulation for "Sidgoe LX-S c17-0"
- Fix for purchased exploration data not always giving details on all bodies in that star system
- Fix for First Discovery names from Wings appearing too many times
- Fix for refuelling 10% button